betaniacluj.ro

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Marturisirea de credinta

CREZUL NOSTRU al Bisericii Betania, are la baza Biblia, Sfanta Scriptura, Cuvantul scris al Lui Dumnezeu, despre care noi credem si marturisim ca este inspirat de Dumnezeu Duhul Sfant, fiind astfel un Cuvant imanent, transcendent si infailibil. Conform cu declaratiile pe care autorii ei umani le fac cu privire la Ea, Sfanta Scriptura are origine divina:
Galateni 1:11, II Petru 1:21,II Timotei 3:16, Ioan 10:35, Ioel 2:28, Mat.10:20, I Cor.2:10, I Cor.11:23
Biblia este singura care dicteaza regulile si normele de credinta si traire spirituala si sociala.
Efeseni 1:13 ,II Tim. 1:13, Rom.10:17, Psalm 119:105
In trairea voii Lui Dumnezeu, Biblia ne este atotsuficienta, nefiind nevoie de sprijinul traditiei omenesti.
Mat.15:6, Ioan 17:17, Ioan 5:39, Isaia34:16, Fapte 17:11, Ioan 20:31
“Glorificarea lui Dumnezeu prin slujirea fiecaruia dintre noi potrivit cu darul sau, pentru a avea impact in viata celor din jurul nostru si ... pana la marginile pamantului”



DESPRE DUMNEZEU

Biblia ni-L descopera pe Dumnezeu, Creatorul, Sustinatorul si Stapanitorul tuturor lucrurilor, despre care noi credem  si marturisim ca exista in trei persoane, Tatal, Fiul si Duhul Sfant, cu desavarsire una si nedespartiti in fiinta lor.
Genesa 1:1, Efes. 4:6, Maleahi 2:10, Iov 31:15, Rom. 1:19-20, 11:36, Psalm 94:9, Fapte 17:24, II Cor. 13:14, Matei 28:19, I Ioan 5:7
Dumnezeu Tatal
Ioan 6:27, I Petru 1:2, Mat.11:25, Marcu 14:36, Fapte 2:33, Rom. 15:6
Dumnezeu Fiul
Mat. 16:16, Ioan 1:1, Luca 3:32, II Cor. 1:19
Dumnezeu Duhul Sfant
Iov 33:4, Isaia 48:16, I Cor.2:10, Fapte 5:32, Ioan 4:24, II Cor. 3:3

 


DESPRE OM

Noi credem si marturisim ca omul este creat de Dumnezeu dupa chipul si asemanarea Lui asa cum spune Scriptura. Partea materiala, trupul fizic, a fost luat din tarana, iar componenta spirituala, sufletul si duhul, e din Dumnezeu
Genesa 1:27, Genesa 2:7
Dumnezeu L-a facut pe om fara pacat, perfect dar nu desavarsit, cu vointa libera de a alege binele sau raul.
Genesa 1:31, Genesa 2:17, Deut.30:15

Omul putea sa nu pacatuiasca atunci (posso no pecare) dar acum prin caderea in pacat a devenit incapabil sa traiasca voia Lui Dumnezeu si nu poate sa nu pacatuiasca (non posso non pecare). Omul este sub blestemul pacatului mostenind natura pacatoasa prin nasterea naturala.
Rom.5:12, 5:19, 7:17-23, 5:6

In fata Lui Dumnezeu omul este raspunzator de toate faptele, vorbele si gandurile sale fiindca suntem creati liberi sa alegem conform propriei vointe.
Toti oamenii trebuie sa moara iar dupa moarte urmeaza judecata si rasplatirea vesnica.
Rom.14:12, Mat.12:36, II Cor. 5:10, Evrei  9:27


DESPRE PACAT

Noi credem si marturisim ca scopul declarat al Lui Dumnezeu atunci cand L-a creat pe om a fost ca acesta sa reflecte slava si gloria Lui Dumnezeu in intreaga creatie si sa se bucure de partasia cu Dumnezeu, dar prin pacat omul a fost ademenit de Satan sau Diavol, devenind neascultator de porunca Lui Dumnezeu si astfel a intrat in lume pacatul si blestemul.
Gen.3:13, Ioan 5:17, Rom.14:23, Iacov 4:17, Ecles. 7:29, Psalm 51:4, Efes. 2:1-3, Deut. 9:7, I Ioan 3:4

Pacatul e lipsa de conformitate cu legea morala, cu standardele Lui Dumnezeu, fie in actiune, fie in dispozitie sau atitudine.
Pacatul este neatingerea scopului pentru care am fost creati. El este universal adica toti oamenii sunt pacatosi si pe cale de consecinta toti sunt morti din punct de vedere spiritual.
Rom. 3:23, Ecles. 7:20, Iov 15:16, Rom. 5:12, I Ioan 1:8, I Imparati 8:46, Rom.6:23, Gen. 2:17, Iacov 1:15


DESPRE MANTUIRE

Noi credem si marturisim ca mantuirea este scaparea omului de sub urmarile calcarii legilor divine. Plata pacatului este moartea spirituala, despartirea de Dumnezeu, iar mantuirea este tocmai aducerea la viata prin  Dumnezeu. Mantuirea Lui Dumnezeu afecteaza trecutul, prezentul si viitorul nostru, afecteaza trupul nostru si spiritul nostru.
Omul nu se poate mantui pe sine, el nu se poate spala de pacatele sale, nu se poate dezvinovati si nici nu se poate ascunde de pedeapsa pentru pacatele sale.
Ier. 2:22 ,,Chiar daca te-ai spala cu silitra, chiar daca ai da cu multa soda,  nelegiuirea ta tot ar ramanea scrisa inaintea Mea, zice Domnul Dumnezeu."
Rom. 1:20 ,,...nu se pot dezvinovati."
Amos 9:2,3 ,,De-ar patrunde chiar pana in locuinta mortilor, si de acolo ii va smulge mana Mea ; de s-ar sui chiar pana in ceruri, si de acolo ii voi pogori... de s-ar ascunde de privirile Mele chiar in fundul marii, si acolo voi porunci sarpelui sa-i muste."

Faptele sale bune nu pot crea merite in acoperirea trecutului vinovat si castigarea mantuirii. Ele pot fi o dovada a mantuirii acelui om.
Rom. 3:20 ,,...nimeni prin faptele legii."
Isaia 64:6 ,,toate faptele noastre bune sunt ca o haina manjita."
Ieremia 13:23 ,,...ati putea voi sa faceti binele, voi, care sunteti deprinsi sa faceti, raul?"

Mantuirea e prin Harul Lui Dumnezeu, care este o favoare nemeritata pe care Dumnezeu ne-o da prin moartea si viata Lui Isus Hristos.
Tit. 2:11 ,,Harul lui Dumnezeu... aduce mantuire..."
Efes. 2:8,9 ,,Prin har ati fost mantuiti... nu prin fapte".
Fapt. 15:11 ,,...suntem mantuiti prin harul Domnului Isus."
Tit. 3:5 ,,El ne-a mantuit, nu pentru faptele facute de noi."
Isus Hristos este singura cale pentru mantuirea omului pacatos, indiferent de rasa, nationalitate, sex sau clasa sociala.
1 Ioan 2:2 ,,El este jertfa de ispasire pentru pacatele ...intregii lumi,"
Tit. 1:11 ,,Harul aduce mantuirea pentru toti oamenii."
I Tim. 2:4 ,,Dumnezeu... voieste ca toti  oamenii sa fie mantuiti."

Pentru a fi mantuit omul trebuie sa indeplineasca doua conditii: pocainta si credinta. Ele sunt totdeauna nedespartite.
- pocainta inseamna recunoasterea pacatului, parerea de rau pentru el, parasirea lui si marturisirea lui in fata Domnului, adica intoarcerea la Dumnezeu.
- credinta inseamna primirea de catre pacatos a harului divin pe care Dumnezeu il ofera in Hristos, spre mantuire si viata vesnica.
Orice pacatos mantuit este un om nascut din nou, dar nici un om nu se poate naste din nou prin puterea sa ci numai prin Duhul Sfant.
Marcu 1:15 ,,El zicea: ,,...Pocaiti-va si credinta in  Evanghelie."
Luca 13:3 ,,Daca nu va pocaiti toti veti pieri..."
Fapt. 2:38  ,,Pocaiti-va, le-a  zis Petru si fiecare din voi sa fie botezat..."  
Fapt. 17:30 ,,Dumnezeu nu tine seama de vremurile de nestiinta, si porunceste acum tuturor oamenilor de pretutindeni sa se pocaiasca."
Fapt. 16:31 ,,Crede in Domnul Isus si vei fi mantuit..."


DESPRE NASTEREA DIN NOU

Noi credem si marturisim ca nasterea din nou e regenerarea vietii prin care suntem inzestrati cu capacitati spirituale prin care putem avea o relatie spirituala cu Dumnezeu, urmarind implinirea voii Lui Dumnezeu si a valorilor imparatiei Lui in viata noastra. Intreaga noastra personalitate este regenerata cu ocazia nasterii din nou, si caracter si intelect, sentiment sau vointa.
Ioan 3:7 ,,Trebuie sa va nasteti din nou."

Fara nastere din nou toate incercarile noastre de a face fapte bune pe care sa le rasplateasca Dumnezeu in ziua judecatii, de a trai voia Lui Dumnezeu, sunt falimentare si fara un rezultat remarcabil. Firea noastra pamanteasca este o fire pacatoasa, care da roadele pacatului si numai Duhul Sfant poate face in viata pacatosului transformarea care sa-l faca pe acesta placut Lui Dumnezeu. Prin pocainta si credinta un pacatos poate fi nascut din nou si Dumnezeu face aceasta lucrare a nasterii din nou prin Cuvantul Sau si prin Duhul Sfant.
Matei 7:16-18 „Culeg oamenii strunguri din spini, sau smochine din maracini?... Pomul rau face roade rele... Pomul rau nu poate face roade bune”.
Rom. 8:7 ,,ea (firea pamanteasca) nu se supune Legii lui Dumnezeu si nici nu poate sa se supuna”
Matei 12:34 „...cum ati putea voi sa spuneti lucruri bune, cand voi sunteti rai?"

Nasterea din nou nu e o imbunatatire a vietii ci o transformare a vietii, metanoia, innoirea mintii. Ea nu e schimbarea efectului ci a cauzei determinante, nu e curatirea vietii exterioare ci a vietii interioare.
II Cor. 5:17 ,,Caci  daca este cineva in Hristos, este o faptura noua; cele vechi s-au dus: iata ca toate lucrurile s-au facut noi."
Rom. 6:4 ,,...sa traim o viata noua”.
Col. 3:9-10 ,,...v-ati dezbracat de omul cel vechi cu faptele lui si v-ati imbracat cu cel nou.”

Nasterea din nou ne da calitatea de copii ai Lui Dumnezeu si ne face partasi firii dumnezeiesti, capabili de a trai voia Lui Dumnezeu. Noi devenim astfel si mostenitori ai Lui Dumnezeu. Dreptul la mostenirea vesnica e pe baza inrudirii noastre cu Dumnezeu, cine nu e nascut din nou nu e copil al Lui Dumnezeu si nici nu are drept la mostenirea vesnica.
Ioan 3:6 ,,Ce e nascut din carne este carne, si ce este nascut din  Duh este duh."
Gal. 5:22,23 ,,Roada Duhului dimpotriva este: dragostea, bucuria, pacea, indelung rabdatoare, bunatatea, facerea de bine, credinciosia, blandetea, infranarea poftelor”
Mat. :17 „Pomul bun face roade bune."


DESPRE BISERICA

Noi credem si marturisim dupa Scriptura, ca totalitatea credinciosilor, fara deosebire de rasa, nationalitate sau clasa sociala, din toate timpurile, din cer si de pe pamant, formeaza Biserica Universala, Biserica Lui Hristos. Aceasta biserica nu e o organizatie pamanteasca ci una dumnezeiasco-umana, un organism viu al celor mantuiti, adica al celor ce au crezut in Hristos si au fost nascuti din nou.

Biserica locala dupa invatatura Noului Testament este unitatea voluntara a unui grup de credinciosi dintr-o localitate, nascuti din nou si botezati pe baza marturisirii personale a credintei lor in Domnul Isus Hristos ca Mantuitorul lor. Ei se unesc cu scopul de a se inchina Lui Dumnezeu, de a se zidi sufleteste, de a pastra curata credinta si invatatura crestina potrivit cu Scriptura, si de a colabora la propovaduirea Cuvantului Lui Dumnezeu.

Conducerea directa a Bisericii o are Hristos prin Duhul Sfant iar acei dintre noi care primesc anumite insarcinari in cadrul ei, sunt slujitori ai bisericii si nu stapani. Nu recunoastem grade ierarhice iar dreptul de membru  nu se mosteneste ci se primeste personal in urma botezului, pe baza marturisirii credintei in Domnul Isus, prin nasterea din nou.

Membrii intre ei se numesc frati si sunt egali in drepturi si indatoriri indiferent de rasa, nationalitate, clasa sociala sau pregatire educationala.
Mat.23:8; Efes.5:30; Fapte 2:41

Organizarea Bisericii locale e facuta pe principiul democratiei autonome. Programul Dumnezeiesc are ca scop stabilirea Imparatiei Lui Dumnezeu in inimile oamenilor, iar bisericile sunt mijloacele alese de Dumnezeu pentru atingerea acestui scop. Bisericile au menirea de a proslavi pe Dumnezeu, de a raspandi Evanghelia si prin partasia frateasca de a da crestere spirituala fiecarui membru in parte.
Marcu 16:15 ; Efes.4:12 ; 1Cor.14:4-5,12; Efes.5:19


DESPRE SLUJITORII BISERICII

Noi credem si marturisim ca in bisericile descrise in Noul Testament au fost diferite feluri de lucratori speciali, dar ele au avut numai doua clase de slujire: batranii (prezbiteri, episcopi, pastori) pentru problemele spirituale ale bisericii si diaconii pentru cele materiale.
Filipeni 1:1

1. Titlul de episcop, pastor si prezbiter a fost dat celui mai inalt slujitor din biserica. Toate aceste numiri sunt pentru una si aceeasi slujba: supravegherea, pastorirea si carmuirea spirituala a bisericii.
Fapte 20:17, 28
Pentru ca cineva sa fie in slujba aceasta trebuie sa aiba calitatile descrise de apostolul Pavel in 1 Tim. 3:1-7 si Tit 1:5-9
Metoda alegerii este aratata prin cuvantul grec (Xeirotonia) tradus “randuit” care inseamna a vota cu ridicare de mana. Aceasta alegere se face de biserica adunata in acest scop. Fapt 14:25.
Pastorul e supus si el disciplinei bisericii, cand invinuirea e bine intemeiata.         
1 Tim. 5:19 ,,Impotriva unui presbiter sa nu primesti invinuire decat din gura a doi sau trei martori".

2. Diaconii sunt chemati a ajuta pe pastor in insarcinarea administrarea bunurilor materiale ale bisericii. Ei au menirea sa cultive darnicia membrilor, sa inspire actiunile filantropice. Ei trebuie sa aiba calitatile aratate in 1 Tim. 3:8-13.
Insarcinarea atat a pastorilor cat si a diaconilor se face prin punerea mainilor.
Fapt. 6:6; 13:3, 1 Tim. 4:14.
Noi credem si marturisim ca, preotia in conformitate cu Noul Testament nu formeaza o clasa speciala ci este o calitate pe care o are fiecare credincios; ea e universala. Fiecare credincios e un preot. Fiecare are dreptul de a se apropia de Dumnezeu direct prin Domnul Isus, fara alt mijlocitor. Fiecare are dreptul de a oferi jertfe bisericesti.
1 Petru 2:5, 1 Petru 2 :9, Apoc. 1:6


SIMBOLURILE  NOULUI  TESTAMENT

Noi credem si  marturisim ca Biserica Nou-Testamentala are doua simboluri:    botezul si Cina Domnului. Ele nu sunt taine.

1. Botezul. Cuvantul grecesc pentru botez e ,,baptizo" si tradus inseamna ,,afundare", impunand aplicarea botezului prin cufundare in apa si nici de cum prin stropire. Cufundarea se face o singura data, in numele Sfintei  Treimi.
Mat. 28:19
Botezul este simbolul inmormantarii  omului vechi,  si a invierii omului celui nou, a firii  noi, pentru o alta viata.
Rom. 6:4

Botezul nu are calitatea de a curati pacatele; curatirea pacatelor o face numai sangele Domnului Isus. Botezul insusi e marturia publica a individului ca, a primit deja aceasta  curatire.
Fapt. 8:13,21, 1 Petru 3:21

Pentru ca cineva sa fie botezat, el trebuie sa primeasca mai intai mantuirea, ca sa aiba un cuget curat; trebuie deci sa fi indeplinit conditiile mantuirii: pocainta si credinta.
Copii, fiindca nu pot marturisi ca au indeplinit aceste conditii nu pot fi botezati.
Marcu 16:16, Fapt. 2:38,  Fapt. 8:36,37

2. Cina Domnului, este simbolul mortii Domnului  Isus in locul nostru. Ea se compune din paine si vin neamestecate. Painea franta ne aminteste de trupul Lui frant pentru noi, iar vinul ne aminteste de sangele Sau varsat pentru spalarea pacatelor noastre.
Mat. 26:26-28

Cina Domnului nu are calitatea de a ierta pacatele. Ea are menirea de a marturisi lucrarea salvatoare a Domnului Isus si de a ne aminti ca pentru iertarea pacatelor  noastre a trebuit ca trupul Lui sa fie frant si sangele Sau sa fie varsat. Pentru acest scop El a poruncit ca noi sa comemoram Cina.
Luca 22:19, 1 Cor. 11:24,25

Cina se poate lua de catre toti acei ce si-au marturisit credinta in Domnul Isus si au fost botezati.
Fapt. 2:41,42
De fiecare data pentru a se impartasi la Cina, credinciosul trebuie sa se cerceteze pe sine.
1 Cor. 11:28


ZIUA DOMNULUI

Noi credem si marturisim ca, ziua Domnului este o randuiala crestina, care trebuie tinuta in continuu, petrecuta in inchinare si cugetare spirituala, atat in public cat si acasa. Spre deosebire de vechiul asezamant mozaic, cand se tinea ziua a saptea, crestinii, ca membrii ai asezamantul nou, trebuie sa tina ziua intaia a saptamanii (Duminica) care a fost sfintita de Dumnezeu prin invierea din morti a Fiului Sau si prin trimiterea Duhului Sfant.

Primi crestini au tinut-o ca zi de inchinare. In ea trebuie sa ne odihnim de lucrurile si distractiile trupesti, avand voie sa facem faptele milei si cele care sunt absolut necesare.
Sarbatori inchinate sfintilor nu avem.
Marcu 16:9 ,,Isus, dupa ce a inviat in dimineata zilei dintai a saptamanii..."
Luca 24:1-6 ,,In ziua intai a saptamanii, femeile... au venit la mormant... n-au gasit trupul Domnului Isus... doi barbati, imbracati in haine stralucitoare... le-a zis: ,,...a inviat."
Ioan 20:1 ,,In ziua dintai a saptamanii...”
Fapt. 2:1-4 „In ziua Cincizecimii, (Duminica N. R.) erau toti impreuna si toti s-au umplut de Duhul Sfant..."
Apoc. 1:10 ,,In ziua Domnului eram in Duhul..."
Fapt. 20:7 ,,In ziua dintai a saptamanii eram adunati laolalta ca sa frangem painea."
1 Cor. 16:2 ,,In ziua dintai a saptamanii fiecare din voi sa puna deoparte..."
Ps. 118:24 „Aceasta este ziua care a facut-o Domnul: sa ne bucuram si sa ne veselim in ea."
Levitic 23:15,16 „de a doua zi dupa Sabat... sa numarati cincizeci de zile pana in ziua care vine dupa al saptelea Sabat; atunci sa aduceti Domnului un nou dar de mancare." etc.


DISCIPLINA IN BISERICA

Noi credem si marturisim ca biserica are dreptul de a exercita disciplina frateasca asupra membrilor care s-au abatut de la invatatura crestina a Cuvantului lui Dumnezeu, prin atitudine, invatatura sau faptele vietii. Disciplina consta in mustrare, ridicarea drepturilor si excluderea din Biserica. Reprimirea unui exclus se va face, la fel, pe baza marturisirii.
Mat. 18:15-17 ,,Daca fratele tau a pacatuit impotriva ta, du-te si mustra-l  intre tine si el. Dar, daca nu asculta, mai ia cu tine unul sau doi insi, ca orice vorba sa fie sprijinita pe marturia a doi sau trei martori. Daca nu vrea sa asculte de ei, spune-l bisericii si daca nu vrea sa asculte nici de Biserica sa fie pentru tine ca un  pagan si ca un vames."
Tit. 3:10 ,,Dupa intaia si a doua mustrare, departeaza-te de cel ce aduce desbinari..."
II Tes. 3:6 ,,In Numele Domnului nostru Isus Hristos, va
poruncim, fratilor sa va departati de orice frate  care traieste in neoranduiala."
I Cor. 5:11 „... sa n-aveti nici un fel de legaturi cu vreunul care, macar ca iti zice ,,frate" totusi este curvar, sau lacom de bani, sau inchinator la idoli, sau defaimator, sau betiv, sau hraparet..."
I Cor.5:12,13 ,,...Nu este datoria voastra sa judecati pe cei dinauntru ?... Dati afara din mijlocul vostru pe raul acela." etc.


DESPRE RUGACIUNE

Noi credem si marturisim ca rugaciunea e starea de partasie intima a omului cu Dumnezeu. Ea este exprimarea sincera a launtrului nostru in fata Domnului. Din aceasta cauza nu avem carti de rugaciuni si nu indemnam pe altii sa invete rugaciuni pe dinafara.
Ps. 62:8 ,,...varsati-va inimile inaintea Lui!"
Ps. 142:2 ,,...ma rog catre Domnul. Imi vars necazul  inaintea Lui, si-mi povestesc stramtorarea inaintea Lui."
Filip 4:6 ,,...in orice lucru  aduceti  cererile voastre la cunostinta lui Dumnezeu, prin rugaciuni si cereri cu multumiri."
Dupa starea inimii, rugaciunea poate fi de multumire, de cerere si de mijlocire.
I Tim. 2:1 ,,...sa faceti rugaciuni, cereri, mijlociri, multumiri..."
Efes. 5:20 ,,Multumiti totdeauna lui Dumnezeu Tatal pentru toate lucrurile".

Rugaciunea trebui adresata Tatalui in Numele Domnului Isus. El fiind singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu. Rugaciunile adresate sfintilor, credem ca nu sunt in conformitate cu Sfintele Scripturi.
Ioan 16:23 „....orice veti cere de la Tatal in Numele Meu, va va da."
I Tim. 2:5 ”...este un  singur Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni: Omul Isus Hristos."

Rugaciunea este absoluta necesara vietii spirituale, pentru cresterea, intarirea, ferirea de ispite si biruinta asupra vrajmasului.
Luca 18:1 ,,Isus le-a spus o pilda ca sa le arate ca trebuie sa se roage necurmat si sa nu se lase."
I Tes. 5:17 ,,Rugati-va neincetat".
Mat. 26:41 ,,...va rugati ca sa nu cadeti in  ispita."
Efes. 3:16 „...si-L rog... sa va  faca sa va intariti in putere."

Rugaciunea privata se poate face oriunde, iar rugaciunea comuna se face in partasie cu ceilalti credinciosi din biserica.
Mat. 6:6 ,,Tu cand te rogi  intra in odaita ta... si roaga-te Tatalui tau, care este in ascuns..."  
Mat. 14:23 ,,...S-a suit pe munte sa Se roage.”
Mat. 26:26,39 ,,...Isus  a venit... in Ghetsemani... si  s-a rugat."
Fapt. 2:42  ,,Ei staruiau... in rugaciuni."
Fapt. 12:5 "Biserica nu inceta sa  inalte rugaciuni."

Rugaciunile pentru cei morti nu au fost practicate in Biserica Crestina. Noi credem ca ele nu au nici o valoare, deoarece cel mort a ajuns la locul lui imediat dupa moarte, fara sa mai fie posibilitate de schimbare de la un loc la altul.
Luca 16:26 ,,...intre noi si intre voi este o prapastie mare asa ca cei ce ar vrea sa treaca... de acolo la noi sa nu poata."


DESPRE SFINTENIE

Noi credem si marturisim ca sfintirea e lucrarea progresiva pe care o face Dumnezeu, prin Duhul Sfant, in viata pacatosului mantuit. Ea incepe la nasterea din nou si prin ea suntem facuti potriviti voiei Lui.
I Tes. 4:3 ,,Voia lui Dumnezeu este sfintirea voastra.”
I Petru 1:16 ,,Fiti sfinti caci, Eu sunt Sfant."
I Tes.  4:7  ,,Caci, Dumnezeu  nu ne-a chemat la necuratia, ci la sfintire."

Ea inseamna curatirea de pacat si punerea la o parte a vietii pentru Dumnezeu, prin despartirea de lume. Curatirea de pacat e facuta de sangele Domnului Isus.
I Ioan 1:7 ,,...sangele  lui Isus, Fiul Sau, ne curateste de orice pacat."
I Cor. 6:11 ,,...ati fost spalati, ati fost sfintiti..."
Evr. 13:12 „...Isus ca sa sfinteasca norodul cu insusi sangele Sau..."

Despartirea de lume si punerea la o parte pentru Dumnezeu, se face prin Cuvantul lui Dumnezeu si prin Duhul Sfant, care ne da putere a ne impotrivi ispitelor si a trai voia Lui.
Ioan 17:17 ,,Sfinteste-i prin adevarul Tau: Cuvantul Tau e adevarul."
Fapt. 2:40 ,,Mantuiti-va din mijlocul acestui neam ticalos."
II  Cor. 6:17 ,,Despartiti-va de ei, zice Domnul."
I Petru 1:2 ,,...prin sfintirea lucrata  de Duhul, spre  ascultare..."  
II Cor. 3:18 ,,Noi toti privim... si suntem schimbati in acelasi chip  al Lui, din slava in slava prin Duhul Domnului."

Sfintirea e o lucrare la care Dumnezeu isi are partea Lui, iar omul a lui. Dumnezeu prin Duhul Sfant influenteaza vointa noastra si ne da puterea, iar omul accepta pentru sine, in totul voia si puterea lui Dumnezeu.
Filip. 2:13 ,,Caci Dumnezeu este Acela care lucreaza in voi si va da, dupa placerea Lui, si vointa si infaptuirea."  
Evr. 13:20,21 ,,Dumnezeul pacii... sa va faca desavarsiti in orice lucru bun, ca sa faceti voia Lui, si sa lucreze in noi ce-I este placut."
Col. 4:12 ,,...pentru ca desavarsiti... sa staruiti in voia lui Dumnezeu."
Col. 1:22,23 ,,...ca sa va faca sa va infatisati inaintea Lui, sfinti, fara prihana si fara vina, negresit daca ramaneti... in credinta."
II Tes. 1:11 „Dumnezeul nostru sa implineasca in voi, cu putere, orice dorinta de bunatate si orice lucrare izvorata din credinta”.


DESPRE  CASATORIE

Noi credem si marturisim ca, in conformitate cu Sfintele Scripturi casatoria este oranduita de Dumnezeu.
Gen. 1:27,28

Casatoria este actul de buna voie prin care un barbat si o femeie consimt sa traiasca impreuna toata viata. Barbatului ii este ingaduit a avea o singura femeie ca sotie; la fel si femeii ii este ingaduit sa aiba un singur barbat ca sot. Dupa moartea unuia din soti, cel ramas se poate casatori.
I Cor. 7:39, Rom. 7:2

Intrucat casatoria este reglementata juridic in societatea noastra, ea trebuie intai incheiata cu acte dupa legile Statului, apoi urmand binecuvantarea Bisericii. Noi cerem ca crestinii sa incheie o casatorie  numai in Domnul, adica numai cu credinciosi.
II Cor. 6:14 ,I Cor. 7:39

Casatoria nu trebuie desfacuta prin divort, acesta fiind un act interzis celor credinciosi.
Maleahi 2:16, Mat. 19:6
In cazul de adulter dovedit sau a unei parasiri rautacioase a caminului, credem ca Sfanta Scriptura admite divortul si recasatorirea partii nevinovate.
Mat.19:9, ICor.7:15


DESPRE DARNICIA CRESTINA

Noi credem si marturisim ca potrivit cu invatatura Cuvantului lui Dumnezeu si practica primilor crestini, membrii Bisericii sunt datori moral sa contribuie din bunurile lor pamantesti, de buna voie si dupa posibilitati, la sustinerea cauzei Evangheliei.
IICor.9:6-7, Exod 25:2, 35:5, I Cronici 2:5, Romani 12:8

1. Sustinerea persoanelor ce se afla in slujba Evangheliei pentru a nu duce lipsa.
Filip. 4:16-18, Tit  3:13, I Cor. 9:1-14, Mat.10:10 , I Tim.5:18
2. Ajutorarea saracilor, orfanilor si vaduvelor.
Fapt. 11:29, Rom. 15:27, I Cor.16:1, Ioan 12:7,8 , Mat. 25:40 , Deutr. 4:29 Iacov 1:27
3. Cladirea de lacase de inchinaciune.
Exod 35:21, I Cronici 29 : 1-9, Ezra 2:68-69


DESPRE MIJLOCITORUL NOSTRU IN FATA  LUI DUMNEZEU

Noi credem si marturisim ca Isus Hristos este mijlocitorul randuit, in mod divin, intre Dumnezeu si om. Luand asupra Sa natura omeneasca, dar fara pacat, El a suferit si a murit pe cruce pentru mantuirea pacatosilor. El a fost ingropat, a inviat a treia zi si S-a inaltat la Tatal, la dreapta Caruia traieste pururea, ca sa mijloceasca pentru poporul Sau. El este singurul mijlocitor, Profet, Preot si Imparat al Bisericii Sale.
I Tim. 2:5, Evrei 8:7 ; 9:15,24; 12:24 ; 7:25,   Fapt. 7:56, Ps. 110:1,  I Petru 3:22, Rom. 8:34,  I Ioan 2:1


DESPRE PASTRAREA SFINTILOR IN HAR

Noi credem si marturisim ca un credincios mantuit prin jertfa salvatoare a Domnului Isus Hristos in urma pocaintei personale si a credintei, e pastrat in aceasta stare de har  prin puterea Lui Dumnezeu pana in clipa de necredinciosie (cand de buna voie paraseste aceasta pastrare). In acest scop a daruit credinciosilor Duhul Sfant sa-i mangaie, sa-i lumineze, sa-i calauzeasca si sa-i desavarseasca. Aceasta conlucrare intre Duhul Sfant si om se vede in toate laturile vietii. In ramanerea in har, se implineste vointa omului cu vointa divina, lupta lui care e sprijinita de puterea lui Dumnezeu, pentru a birui ispitele si incercarile pacatului.
Isaia 41 : 10-13, Iuda 24,  I Petru 1:5 ,  II Petru 2:9,  I Cor. 10:13,  Filipeni 1:6, Ioan 10:28,   Rom.8:26


DESPRE BISERICA SI STAT

Noi credem si marturisim ca autoritatea Statului este  de la Dumnezeu, fiind   data pentru pastrarea dreptului, ordinii si pedepsirea raufacatorilor. Potrivit cu invatatura Cuvantului lui Dumnezeu suntem datori sa ne supunem legilor indeplinind  indatoririle cetatenesti si de a ne ruga pentru toate autoritatile statului.
Tit 3:1; Romani 13:1-7,  II Petru 2:13,14;  I Tim. 2:1-3


DESPRE LUCRARILE  VIETII DE  APOI

l. Starea intermediara (Starea sufletului intre moarte si judecata)
Noi credem si marturisim ca la moartea fizica trupul, care e din tarana (materie) e coborat in mormant, iar sufletul care este de la Dumnezeu (spirit) se duce la cer. In acea lume sunt doua stari diferite si complet   despartite : una de fericire, odihna si desfatare, numita rai, ,,sanul lui Avram", „casa din cer ", etc. si alta de pedeapsa, de chin si de suferinta,  numita iad,  „intunericul de afara” , ,,adancul” , etc.
Dupa  moarte sufletele celor mantuiti si impacati cu Dumnezeu se duc in rai, iar ale celor nemantuiti se duc in iad. In ambele stari sufletele sunt deplin constiente de starea lor si in asteptarea judecatii Lui Dumnezeu. Ele sunt fara trupuri.

a.) Starea celor mantuiti
Luca 16:22  Luca 23:43,  II Cor. 5:1,7,8;  Apoc. 6:9,10,  Apoc. 7:9,14

b.) Starea celor nemantuiti
Luca 16:23, II Petru 2:4,9, Matei 8:12, Matei 13:49,50, II Petru 2:17

2. Venirea Domnului
Noi credem si marturisim ca potrivit invataturii Noului Testament,  Domnul nostru Isus Hristos, care S-a inaltat la cer, va veni cu slava si stralucire pentru a face judecata celor vii si a celor morti. Venirea Sa va fi vazuta de toti si se va petrece in clipa pe care o stie numai Dumnezeu Tatal. La venirea Sa, mortii vor invia, iar cei credinciosi, care au ramas in viata, vor fi schimbati intr-o clipa si rapiti in intampinarea Mirelui.
Fapt. 1:11,   Matei 24:30, Marcu 13:26,  Luca 21:27, Ioan 14:3,  I Tes. 1:10, 4:16,  Apoc. 1:7,  Mat. 24:36
3. Invierea mortilor
Noi credem si marturisim ca la venirea Domnului,  mortii vor invia spre a se infatisa inaintea scaunului de judecata; trupurile inviate vor fi schimbate si ele in nemurire, vor fi asemenea trupului inviat al Mantuitorului. Cu acest trup se va mosteni viata de veci, cei mantuiti  in fericirea vesnica iar cei nemantuiti in pedeapsa vesnica.
Ioan 5:28,29,  Fapt. 24:15,  I Cor.15:42,  15:52-53,  Filip. 3:21,  Apoc. 20:13
4. Judecata de apoi
Noi credem si marturisim ca fiecare om va fi judecat in mod drept de Dumnezeu prin Domnul nostru Isus Hristos, pentru a primi rasplata sau pedeapsa dupa felul sau de vietuire in viata pamanteasca.
Fapt. 17:30,31,  Rom 2:16,  II Cor. 5:10,  Apoc. 20:12,  Fapt. 24:25
5. Starea dupa judecata
Noi credem si marturisim ca dupa judecata, potrivit Noului Testament, cei mantuiti vor mosteni viata de veci in fericirea cereasca, iar cei nemantuiti vor fi lepadati de la fata Lui Dumnezeu in chinul  vesnic spre pedeapsa vesnica. In aceste stari va fi sufletul si trupul inviat, schimbat in nemurire si va fi fiinta intreaga.
a)Starea celor mantuiti
Mat. 25:46,  Apoc. 21:3,4,  Apoc. 22:3-5, Mat. 25:34
b) Starea celor nemantuiti
Mat. 25:46, 26:41,  Apoc. 14:10,11,  Apoc. 21: 8,  Apoc. 20:15

 

 


Google+